Punaportti itsearviointi
Asiakaspalvelutilanteeseen valmistautuminen: Pukeuduin yrityksen sääntöjen mukaisesti joka päivä ja suoritin työtehtävät annetun ohjeen mukaan ja joitain asioita jotka muistin suoritin myös itsenäisesti (ja viimeisenä päivänä kokonaan itsenäisesti). Opin kasaamaan astianpesukoneen ja käyttämään sitä, laittamaan ruokalinjaston, kattamaan pöydät muutamalla eri tavalla ja käyttämään kahta eri kassakonetta. Antaisin tästä itselleni arvosanan 3-
Asiakkaiden vastaaottaminen: Tervehdin ystävällisesti ja varsinkin kassalla ja tarjoillessa juttelin asiakkaiden kanssa. Toivotin hyvää ruokahalua ja kysyin maistuinko. Monet myös kysyivät neuvoja asioista ja autoin taitojeni mukaan. Arvosana 2 puoli
Asiakaspalvelijana toimiminen: Palvelutilanteissa hymyilin ja puhuin ihmisille ystävällisesti ja autoin aina kun pystyin. Arvosana 2
Asiakaspalvelutilanteen päättäminen: Tein jälkitoimenpiteet, välillä omatoimisesti ja otin vastaan palautetta. Aina asiakaspalvelutilanteen päättyessä kiitin asiakasta. Arvosana 2
Asiakaspalvelutilanteessa käytettävien resurssien ja tietotekniikan käyttö: Opin mielestäni hyvin käyttämään kassakonetta ja käytin sitä omatoimisesti. Arvosana 3-
Matkailupalvelujen informaatio- ja muun materiaalin käyttö: Käytin informaatiomateriaaleja, esimerkiksi ruokalistoja ja erilaisien tapahtumien (ilta tapahtumien) aikatauluja niin, että ne oli asiakkaan saatavilla helposti. Arvosana 2 puoli
Työturvallisuudesta huolehtiminen: Huolehdin itse työturvallisuudestani pukeutumalla oikein ja olemalla varovainen. Arvosana 3
Hygieniasäädösten noudattaminen: Noudatin ohjeen mukaan ja itsenäisesti hygienia sääntöjä. Esimerkiksi pesin usein käsiä ja pidin hiuksia aina kiinni. Pidin myös huolta vaatteideni puhtaudesta ja siitä etten esim haise pahalle, mutten myöskään liian voimakkaalle parfyymille. Arvosana 2 puoli
Oppiminen ja ongelmanratkaisu: Lyösin asiakkaille vaihtoehtoisia tuotteita, esimerkiksi gluteenitonta tai maidotonta. Välillä tarvitsin ohjausta. Arvosana 2-
Vuorovaikutus ja yhteistyö: Toimin asiakasta arvostaen ja huolellisesti. Arvosana 2 puoli
Terveys, turvallisuus ja toimintakyky: Hallitsen EA1 taidot ja edistän työ- ja toimintakykyäni käymällä salilla. Arvosana 3-
Ammattietiikka: Noudatan vaitiolovelvollisuutta. Toimin hyvien käyttäytymistapojen mukaan ja noudatin sovittuja työaikoja. Arvosana 3-
Asiakkaiden vastaaottaminen: Tervehdin ystävällisesti ja varsinkin kassalla ja tarjoillessa juttelin asiakkaiden kanssa. Toivotin hyvää ruokahalua ja kysyin maistuinko. Monet myös kysyivät neuvoja asioista ja autoin taitojeni mukaan. Arvosana 2 puoli
Asiakaspalvelijana toimiminen: Palvelutilanteissa hymyilin ja puhuin ihmisille ystävällisesti ja autoin aina kun pystyin. Arvosana 2
Asiakaspalvelutilanteen päättäminen: Tein jälkitoimenpiteet, välillä omatoimisesti ja otin vastaan palautetta. Aina asiakaspalvelutilanteen päättyessä kiitin asiakasta. Arvosana 2
Asiakaspalvelutilanteessa käytettävien resurssien ja tietotekniikan käyttö: Opin mielestäni hyvin käyttämään kassakonetta ja käytin sitä omatoimisesti. Arvosana 3-
Matkailupalvelujen informaatio- ja muun materiaalin käyttö: Käytin informaatiomateriaaleja, esimerkiksi ruokalistoja ja erilaisien tapahtumien (ilta tapahtumien) aikatauluja niin, että ne oli asiakkaan saatavilla helposti. Arvosana 2 puoli
Työturvallisuudesta huolehtiminen: Huolehdin itse työturvallisuudestani pukeutumalla oikein ja olemalla varovainen. Arvosana 3
Hygieniasäädösten noudattaminen: Noudatin ohjeen mukaan ja itsenäisesti hygienia sääntöjä. Esimerkiksi pesin usein käsiä ja pidin hiuksia aina kiinni. Pidin myös huolta vaatteideni puhtaudesta ja siitä etten esim haise pahalle, mutten myöskään liian voimakkaalle parfyymille. Arvosana 2 puoli
Oppiminen ja ongelmanratkaisu: Lyösin asiakkaille vaihtoehtoisia tuotteita, esimerkiksi gluteenitonta tai maidotonta. Välillä tarvitsin ohjausta. Arvosana 2-
Vuorovaikutus ja yhteistyö: Toimin asiakasta arvostaen ja huolellisesti. Arvosana 2 puoli
Terveys, turvallisuus ja toimintakyky: Hallitsen EA1 taidot ja edistän työ- ja toimintakykyäni käymällä salilla. Arvosana 3-
Ammattietiikka: Noudatan vaitiolovelvollisuutta. Toimin hyvien käyttäytymistapojen mukaan ja noudatin sovittuja työaikoja. Arvosana 3-
Hyvää arviointia, mutta lisää vielä seuraaviin tarkempi esimerkki:
VastaaPoistaAsiakaspalvelutilanteeseen valmistautuminen - kerro, mitä eri työtehtäviä teit eli, miten valmistauduit asiakaspalvelutilanteeseen.
Asiakaspalvelutilanteen päättäminen: Mitä teit tai sanoit, kun päätit asiakaspalvelutilanteen?
Informaatio- ja muun materiaalin käyttö: Minkälaista informaatiomateriaalia käytit?
Hygieniavaatimusten noudattaminen: Kerro vielä konkreettisesti muutama esimerkki, miten huolehdit hygieniasta.
Hienosti täydennetty :) Osaat hyvin ja realistisesti perustellen arvioida omaa oppimistasi.
Poista